Första dagen och tiggare

I dag var då min första dag på (trumvirvel) Filippa K! Kan säga att jag stortrivs 😍 personalen är underbar och kläderna, ack så härliga 😍
Jag fick göra det mesta som man gör i en klädaffär. 
Före jag kom in dit så var det en tiggare som frågade mig flera olika gånger om jag kunde bjuda henne på kaffe osv. Hon dök upp överallt! Riktigt läskigt!
Efter praktiken åkte jag till Globen och träffade mina 2 finlandssvenskar💕 vi köpte något från Ica och gick till en park och pratade och hade det allmänt härligt. Jag köpte en snapple och en fazersblå ❤️ 🇫🇮 sen åkte vi "hem". På hemvägen så satt jag och min ena vän i metron/tunnelbanan och så kom en gammal, onykter gubbe och frågade om vi hade pengar åt honom till en kaffe. Vi sa att vi inte är härifrån och började sedan prata så bred dialekt som vi bara kunde, han gick sin väg.

På lunch rasten tidigare idag gick jag ut och åt en sallad. Den var dyr ca 98:- (10€) och var inte ens god. Inte alls okej!

Nu låter jag som en sur liten kärring, men ärligt talat så trivs jag här och vill berätta om vad jag upplever här i Sthlm. Allt är inte svart och vit. 
Annars så råkade jag nyss skicka ett meddelande till en person, jag tänkte dock inte att klockan är 10 i finland 😅 bara jag inte väckte någon!



Kommentarer

Populära inlägg