Fika och australienare

Praktik gällde idag igen. Fick göra ganska samma saker som de andra dagarna. Ganska kul att den finländska "bra hetsskalan" slutar där den svenska börjar. 
Då jag stod fokuserat och steamade kläder så hörde jag 3 bekanta röster på min egna dialekt. Jag vände mig om och såg 3 glada släktingar från min hemby. Det var jätte trevligt att träffa någon hemifrån!
Efter jobbet kilade jag till min vänns praktikplats utan att hon viset om det. Sen gick vi ut och fika! Jag köpte svarta jeans från zara (behövdes verkligen)
I tunnelbanan så började en svensk man att prata med oss, sen började ytterligare 3 australienare att prata med oss. Super trevliga var de alla och vi diskuterade ESC med dem (de hade åkt hit för att se ESC live).
Sen kom vi till nog, hon åkte hem, vi åt mat och tittade senare på ESC. 






Kommentarer

Populära inlägg