Barbent väder

Som ni säkert anade via texten så har det varit ytterligare en varm dag och tom. JAG hade baraben. Jag som ytterst länge och efter det så gick jag ut på stan. Jag skulle träffa en vän nära Hötorget, så jag åkte dit. 
Jag sökte länge efter henne men gav upp då jag kom till t-centralen. Så jag gick in till dinsko och gick ut med -99:- och ett par ballerinor. Sen åkte jag söderut och köpte hudkräm och Loka.
Då jag kom in genom "hemdörren" så bytte jag snabbt skor och så åkte vi iväg mot teatern. Det tog en stund att ta sig dit med buss (som åkte långa omvägar) och sen missade vi pendeltåget på pricken. Seriöst! Vi stod vid pendeltåget och han som arbetade där som dörrstängare såg oss, men släppte inte in oss. 
Nå, vi han till teatern en kvart efter att den hade börjat... Men teatern var riktigt bra och jag rekommenderar den!
Sen åkte vi hem, via Hemköp (som var helt stökigt enligt mig) 
En fråga! 
I Finland är vi kända för att vara sura, i Sverige är de kända för att vara glada och trevliga (åtminstone tycker vi det där jag bor i Finland).
Hur kommer det sig då att kassabiträden i Finland är sååååå mycket glader och trevligare än här? I synnerhet i mataffärer! 
Menar såklart inte att dra kammen över alla, men hittills har alla varit en aning otrevliga och behandlat en som om man är dum, jag är faktiskt inte härifrån, så hur ska jag veta att man t.ex. ska trycka på en grön knapp på betalningsmaskinen. Skärp er!
Hade förut ett par liknande men de tog pension för nåt år sen.




Kommentarer

Populära inlägg