Loppisrunda

Hej!
När jag äntligen kravlat mig upp ur min säng i morse så gick jag iväg till fg. Där bestod dagen i stort sett av att skratta, sticka, möte och att musicera.  En sån dag när sången blev ännu mer betydelsefull, pianot gav en ett lugn och så fann jag en hel del sånger som var så roliga att sjunga. Jobbar på att sjunga mer kravlöst, att inte ha en press på hela tiden.
Efter fg så gick jag och 3 vänner ut på en loppisrunda och OJ vad roligt det är att umgås med dessa. Så många skratt, så många torra skämt, så otroligt fint att ha dessa stunder. Att man finner vänner i alla åldrar är verkligen värdefullt. Jag fann flera guldkorn på loppisarna och såg en hel del märkliga ting som vi såklart pratade om. Små statyer fick en ny berättelse, en karaktär. Mönster och modeller påminde oss alltid om något nytt (eller gammalt för den delen). Det blir aldrig tråkigt. Fantasin finns kvar inom oss. Så tacksam!
Gick hem och visste att klockan tickade och att jag verkligen måste göra något åt det nu för att inte bli "galen". Och ja, jag fick verkligen något gjort, kanske var det för musiken som jag hade på, eller så var det för min fina vän som plötsligt dök upp. Blir ofta mer aktiv om jag pratar med någon i telefon eller varför inte i verkliga livet här och nu. Jag fick ju faktiskt gjort sådant som jag stört mig på! Nu återstår bara den problematiken med att klockan tickar ännu och jag har ett badrum som väntar på lite städning och så borde jag gå i duschen före jag går och lägger mig.
Tror att något slags mål borde sättas upp för mig själv så att jag slutar att prokrastinera allt.

Kommentarer

Populära inlägg