Det här med projekt

Hej!
Vaknade ca kl.5 av mig själv och efter att jag samlat lite ork så steg jag upp, eller okej samlat ork är lite fel beskrivning men kort sagt så fick jag "lejdon" och steg upp. Julkaffe blev min morgonräddning tror jag. I samband med detta så började jag på med ett nytt improviserat projekt av garn som jag fann här hemma i lägenheten.
Tog mig ut och vidare till fg där jag möttes upp av varma kramar. Så fin plats bland vänner <3
Spelade lite piano och sjöng en sång som jag inte spelat förut och så pratade jag med vänner. Oj vad man kan skratta med dessa. Så tacksam för denna plats och dessa människor.
Blev ett ärende på dagen och sedan tillbaka till fg.
Efter 15 så bar det av till garnaffären med två vänner. Jag skulle alltså dit för att köpa 1 (ETT) garnnystan till ett pannband. Ja ni kan ju gissa hur det blev. Ja, jag stod där i nästan en timme och tittade på garn. Kom sedan ut med ett annat garnnystan till ett projekt lite framåt i tiden (tänker jag) och 3 nystan och ett mönster till en mössa. Det här med 100 olika projekt är liksom min grej känner jag. Halvfärdiga sådana men. till mitt försvar så får jag ju några klara i alla fall, eller okej, efter en tid i något hörn så kanske jag finner projektet och fortsätter, efter att jag kommit på hur jag gjort, ska göra eller vad jag gör.
Gick via några butiker före vi gick hem till mig för middag. Satt några timmar där och pratade.
Nu sitter jag på golvet, har en massa disk som jag borde ta mig ann och en tvättstuga som jag borde gå ner och leta efter så att jag kan tvätta före jullovet. Sen borde jag välja morgondagens outfit och så småningom gå och lägga mig men nope, här sitter jag och har börjat på en till mössa, denna gång av garnet som jag köpte idag. Det går bra det här med att ha ett projekt i taget, men det är väl ganska ensidigt att göra så tänker jag och försöker att få min situation att se acceptabelt ut.
Tack för mig.

Kommentarer

Populära inlägg