julens första julfest

Hej!
"Ute är mörkt och kallt..." passar verkligen in nu. För det känns kallt med -10grader och mörkt är ett faktum denna årstid i Finland. Men vi har ju snön som gör det lite ljusare i alla fall.
Hade lite ärenden i Vasa och sedan åkte jag norrut. Väl framme så ställde vi till och hade sedan julfest på jobbet där jag varit några timmar i veckan under hösten. Riktigt mysigt om ni frågar mig.
Fick spendera lite tid med äldsta systern som faktiskt fyller år idag. Grattis! Det är nog vi två som handarbetar mest i syskonskaran, tack och lov att jag har henne att fråga när jag inte hänger med i mönster, garnmängd osv. Så fint att kunna dela ett sånt intresse med någon såhär nära.
Nu är jag hemma, trött och borde få några fler timmar sömn i natt, men vi får se hur det blir med den saken för nu sitter jag här och söker inspiration till allt möjligt på Pinterest (också syrran som introducerade mig till den guldgruvan).

Kommentarer

Populära inlägg