Att sprida ljus

Hej! Dagarna går förbi här också. Jag har hunnit träffa en läkare och väntar nu på vidare besked gällande min fysiska smärta. Jag har hunnit sticka vidare på min tröja, fått rett upp en del bland mina sömnadsprojekt i mitt rum, Varit barnvakt 2 dagar, Reparerat ett hål hos tandläkaren, lunch från jobbet, träffat några syskon och deras barn, prokrastinerat en hel del, varit via biblioteket här i byn och lånat en bok om 1900-talets modeutveckling. SÅ intressant!
Jag bestämde mig för att hjälpa mamma lite extra här hemma och få en tyngd bort från hennes axlar. Jag fick lätt med mig min lillebror och när hon i kväll åkte iväg till jobbet så började vi på. Vi hade ca 6 timmar på oss och skulle får det i julstämning här hemma under tiden. Så under tiden som brorsan gick i ladugården för att hjälpa pappa så började jag på här inne. Jag fick gjort en hel del och brorsan hjälpte mig när han kom in. Te-paus hos Fammo och sen fortsatte vi. Julgranen skulle fram, juldukarna söktes fram och jultomtarna dök upp. Kan meddela att detta var en intressant process och ja, mamma blev nog positivt överraskad när hon kom hem.
Med detta så vill jag berätta att det inte krävs så mycket av en för att sprida ljus. Vi kan var och en vara ljus i världen på olika sätt och alla kan bidra med något. Speciellt nu på Lucia så påminns iaf jag om ljuset här i vårt mörker. Att små val kan ge så mycket ljus åt någon annan. Att le åt en främling, att hjälpa någon på det sättet som behövs, att ge andra sin tanke, visa att du bryr dig, lyssna och så mycket mycket mer som vi kan göra för varandra.
Jag önskar er alla en stråle av ljus och modet att våga.

Kommentarer

Populära inlägg