Hemmadag med stickorna

Blev en hemmadag för min del idag. Är ganska rastlös överlag men har hållits största delen av dagen i sängen. Te och en ny stickning har fått underhålla mig. Har tappat tidsuppfattningen pga. av det Nordiska vintermörkret, det är ju mörkt nästan konstant. Men man har ju i alla fall en bra ursäkt för att sitta inne i mysbelysning, med en kopp te eller glögg och sticka något. Har så många projekt på gång just nu så jag hinner inte riktigt med alla, men när jag tröttnar på ett projekt eller en färg/mönster så kan jag ju ta ett annat i mellan. Håller på att sticka en gul tröja men sista ärmen går väldigt trögt framåt, ni vet när det känns som att man stampar på stället och plötsligt är den ändå klar, den där mittendelen av armen tar så otroligt länge bara och man ser inte att man gör framsteg före man ska sticka mudden. Sen har jag ett par mössor också på olika håll, en halv vante, påbörjade ytterligare ett par sockor idag osv. Handarbete känns som en central grej för mig, något jag gillar, något jag trivs med. Jag vill lära mig så mycket som möjligt om olika tekniker och material.
Kom mig ut en stund i kvällskvisten för att handla lite men ville fort komma hem igen.
Så nu sitter jag här i min etta på 28km2 med en te-kopp, datorn och en sticksöm + bra musik och hoppas på en snabb tillfriskning.

Kommentarer

Populära inlägg