2019

Mitt 2019 har varit: Omtumlande. Många stora ändringar har hänt i mitt liv. Jag har varit på ett botten som jag aldrig upplevt så djupt. Jag har brutit mig friare och upptäckt att jag har ben och inte rötter. Familjen och de närmaste vännerna har varit stöttepelare genom året. Jag har känt mig ensam, jag har haft svåra smärtor, jag har fått nya vänner, jag har kommit närmare många människor i slutet av året.
2019 var ett svårt år, ett tungt år på botten och en massa förändring. Jag har inte hängt med i svängarna på denna berg och dalbana MEN jag står här, levande och på 2 ben. 

Tre saker jag lyckades med: Jag har lärt mig mycket om handarbete och lyckats sticka tröjor, sockor och mycket mer. Jag överlevde detta år (det är en vinst i sig). Jag har fått många tantpoäng (yay!)

Det här gjorde jag, som jag aldrig gjort förut: Flyttade ensam till en lägenhet. Jag var på nya läger. Jag stickade en massa nya projekt. Jag bakade en hel del nya bakverk på högt (vissa lyckades och andra blev mindre bra eller hemska). Jag blev fadder för första gången. Jag fick ljud ur min Venova, vilket inte var det lättaste. Skaffade en MacBook.

Länder jag besökte 2019: Sverige.

De bästa sångerna från det gångna året: Det finns många bra låtar som jag inte alls minns namn eller artist på. Men "Mama´s tears" av Corey Kilgannon är en som jag lyssnat väldigt mycket på under detta år. Tröttnar aldrig på den och den betyder mycket för mig. 

Jag firar nyår så här:  Har tänkt mig att spendera nyåret hemma, vilket jag inte gjort på många år. Sitta med sticksömmen i mina händer, skål och gonatt. Så enkelt.

Jag har/har inte nyårslöften: Jag vet faktiskt inte specifikt om jag har något. Men jag vill jobba på mig själv och vad jag vill, drömmar och att ta det lugnt. Att lära mig så mycket som möjligt och vara kreativ. Ska börja på med en bullet journal, vilket jag är taggad på!

Det här är mina förväntningar för 2020: Jag hoppas på att 20-talet blir bättre än vad 10-talet varit. Jag har nog inga förväntningar egentligen, för om jag har det så kanske jag blir besviken så jag skippar den delen och hoppas på ett bättre år och låter tiden visa vad det blir.

Det här vill jag säga till mig själv, inför det nya året: You got this girl! Tro på dig själv och våga drömma.

Och så vill jag önska er alla ett Gott Nytt År 2020!

Kommentarer

Populära inlägg