dan före dan

Hej!
Gårdagskvällen bestod mestadels av att sitta i mitt rum med dämpad belysning, sticka och ha tända ljus framför mig. Riktigt mysigt om ni frågar mig. Stickade dessutom klar en socka! Bara andra kvar nudå, det är alltså nu som man ångrar att man inte följer mönster. Men jag kan ju försöka att räkna och minnas trots allt. Tycker att det gick väldigt snabbt att sticka första sockan denna gång. Ett par timmar och plötsligt så var det en socka.
I morse så blev det en stadsfärd för de sista julklapparna med hemmafamiljen. En hel del folk men vad förväntar man sig egentligen att det annars ska vara dagen före julafton. Efter stadsresan så hämtade jag upp min bästa vän och åkte till andra grannstaden sådär spontant. Vi gick på ett loppis och handlade in det som inte fanns i andra staden.
Tacksamheten jag känner över att ha denna fantastiska människa i mitt liv är evig. Allt blir så mycket bättre på något vis med en bästa vän.
Jag kom hem än en gång och satte mig med gitarren i min famn och oj vad skönt det är att ha musik runt omkring mig och i mig. Att jag får musicera när jag vill. Att jag har möjligheten att själv musicera och att lyssna på andra.
Ja, jag kan inte annat än att vara tacksam. Ett tacksamt hjärta i väntan på jul.

Kommentarer

Populära inlägg