Heim

Hej gott folk.
Tog mig upp ur sängen idag och fick faktiskt något gjort. Hemma i lägenheten så blev det diskat och allt skräp fördes ut. Sen packade jag, väldigt kompakt och tung packning men jag vill få plats med allt i min kåken ryggsäck. Ganska fantastiskt att så mycket kan få plats i en liten väska ändå. Dagbok, kalender, en bok, iPad, dator, min tröja som jag stickar och en massa annat smått som jag bär med mig. När jag var yngre så packade jag jämt med mig halva världen, för "tänk om!" jag skulle ha behövt det och så ville jag ha valmöjligheter osv. Men under de senaste åren så har jag minskat på packningen för man behöver egentligen inte ha med sig allt vad man äger och har. Dessutom är det mycket skönare och behändigare att ha mindre packning. Köpte för några år sedan "packingcubes" och de räddade mig på många sätt och vis, samma sak gäller pånyttfyllbara reseförpackningar för t.ex. schampo och tandkräm. Sen är ju lätta tygväskor bra att ha med sig när man rör sig och vill undvika plastkassar.
Spelade lite piano och träffade några vänner på samma ställe före jag bar mig av norrut.
Nu sitter jag här hemma och vilar med min förkylning (som nog blivit bättre). Skönt att komma "heim" till landet, bort från allt stadsljud. Jag gillar verkligen att ha flera ställen som jag kan kalla hemma. Att ha en variation mellan stadsbuller och trädens sång i vinden.


Kommentarer

Populära inlägg