Efter några inre utbrott

Något av det jobbigaste jag vet så är nog att överföra bilder från telefoner. Har skjutit upp att överföra bilder från min gamla iPhone i flera månader nu, dessutom är den överfull med över 11 000 bilder och har varit det i ca 1 år redan. I slutet av september i år så köpte jag en ny telefon pga att den gamla stängde av sig i kyla. Sedan dess så har jag skjutit upp att överföra bilderna från telefonen till en annan enhet. Nu har jag tagit modet till mig och överför dem till min dator. Tog "bara" 3 månader att sätta mig ner och nu sökte jag hur länge som helst hur man överför dem. Efter många inre utbrott och annan frustration så fann jag äntligen ett sätt. Så nu sitter jag här, och väntar medans ljusen lyser bredvid datorn och ger en riktigt mysig december känsla.
Igår kväll så Städade jag klädskåpet och rensade ut några plagg, sen packade jag upp väskan som jag tog med från vasa över julen. Idag fick jag dammsugit mitt rum och nu är det riktigt mysigt. Tror jag stannar här et bra tag till. 
Igår sydde jag också om ett par rutiga byxor. Benen var alldeles för korta så jag fällde ner fållen och sydde dit en spetskant. Helt okej blev det också.
Var med Fammo idag och hälsade på bekanta vid ett ålderdomshem här i byn. Så fint att ha en farmor att få umgås med, jag får alltid lära mig något nytt om hur det var förr och om släkten. Så tacksam för dessa stunder.
I brist på annat så får ni en bild från december 2017.

Kommentarer

Populära inlägg