Umeå

Hej!
Dagarna kommer och går, på så sätt så är det som vanligt. Borrningar från en annan lägenhet så fick mig upp ur sängen både torsdag och fredag. Få timmar sömn pga smärta dessa dagar så jag känner mig extra trött. Men det finns alltid något fint. Jag har träffat vänner över fika och genom att gå runt i stan. Köpt ett garnnystan till ett nytt projekt. Varit kreativ under kvällarna och gjort egen müsli och "energibar".
Lördag morgon så blev det tidig väckning och över till Umeå på kryssning med en fin vän. Träffade flera jag känner under resans lopp och kan ytterligare en gång konstatera att "ja, det är den Finlandssvenska ankdammen". Väl framme så blev det lunch på max och en snabb vända till Ikea. Köpte bl.a. en ny murgröna och den överlevde resan hem! Lite annat smått nödvändigt köptes också där. Sen hittade jag schampo och balsam som jag velat ha och inte hittat i Finland. Lyckades riktigt bra med att få slut på mitt schampo som jag använt strax före resan. 
En merinokofta för 70-kr fyndade också till min glädje. Vi hann till och med på ett café en stund före hemfärden.
I hamnen här hemma så blev det ett litet äventyr eller iaf en ny upplevelse. Vi fick inte upp bildörren till bilen så jag klättrade in från bakluckan. Tack och lov är jag lång så det gick smidigt och oj vad vi skrattade! En riktigt bra dag helt enkelt.
Är nu helt slut i kroppen och huvudet och längtar efter min säng, godnatt.
Vi hittade vintern borta på andra sidan och tog den med oss hem sedan.
God eftermiddagsfika.

Kommentarer

Populära inlägg