Spegelfynd och chaufför

Hej!
Det har varit full rulle nu i ett streck. Igår så agerade jag chaufför och var en sväng med min kära farmor till stan , så roligt att få umgås så spontant. Plockade upp mamma från jobbet på hemvägen. Var hemma en stund och jag minns på riktigt inte riktigt vad jag hann med där emellan men har ett vagt minne av att jag sydde klart mitt färdig blockade pannband den tiden.
Sen blev det att byta om till min outfit till år 1874 och sätta sig i bilen med mamma och lillbrorsan och åka iväg till kvällens museiklubbsträff. Fick agera chaufför igen före tidsresan. Det blev sedan en riktigt lyckad tidsresa där vi städade bort julen. Jag fick agera piga och trivdes så bra i mina kläder. Gammaldags kläder är något jag egentligen vuxit upp med eftersom att jag sysslar så mycket med historia, speciellt inom hembygdsföreningen. Tror det kan vara därifrån som mitt intresse för vintage och retro kläder kommit.
Sen åkte vi hem och städade bort julen här hemma. Tack och lov att jag redan städat bort julen i min lägenhet. Förhörde också brorsan på finskaord och jag fick ju öva på mina finskakunskaper i samma veva. (vilket verkligen behövs).
I morse vaknade jag tidigt och körde mamma till jobbet. Fick vara en stund med där före jag körde vidare till stan. Loppis och Jysk var mina mål. Fyndade riktigt fina kläder på loppis! En bra loppistur.
Sen körde jag vidare till jysk. Jag har fått flera tips om var jag kan finna en spegel (skrev och frågade om det i ett tidigare inlägg), tusen tack för hjälpen! En fin vän tipsade mig om en stor guld spegel som dessutom var nersatt med nästan 80€! Jag köpte den och är så otroligt taggad på att få den till min lägenhet. Det var ganska knepigt att få den att rymmas i bilen MEN jag klarade det!
Körde hem en sväng och drack kaffe med pappa före vi åkte vidare. Denna gång behövde jag inte köra för pappa kom med. Plockade upp mamma och brorsan och for på ärenden till stan tillsammans. Jag gick runt och väntade på dem, köpte en penna som jag behöver och sen så åt vi middag på ett super mysigt cafe i staden. Så roligt att umgås med familjen och caféet var så gemytligt. Gillar husen där runt omkring och kullerstensgator, en mysig och lite "gammaldags" miljö.
Via en matbutik före vi åkte hem. Min hjärna har haft kortslutning känns det som. Det finns så mycket som jag borde minnas och få inplockat i min kalender att jag plötsligt blir tom. I sådana här fall så är jag tacksam över att sociala medier finns så att man kan hålla kontakt trots allt som händer kring en.
Pratade med en vän under tiden som jag packade och plockade i mitt rum. En full dag i morgon med, men det är att försöka ta en sak i taget. Det finns så mycket fint runt omkring trots allt. Tacksam.


Kommentarer

Populära inlägg