mössa, outfit, tåg.

Hej! 
Gårdagen bestod av packning och matlagning. Tog en hel hemma söndag, så välbehövligt. Ibland behöver man bara ta det lugnt och vara med sig själv. 
Provade på att slänga ihop lunch och middag av det som fanns i skåpen. Helt okej blev det nog, gillar egentligen inte alls att göra mat men just nu är jag inspirerad att göra saker och ting själv. Hade sånt som jag behövde användas före jag åker iväg.
Sen så hann jag också få klar en mössa!
Vaknade halv 7 i morse och låg och drog mig i över 1 timme före jag äntligen steg upp och ställde mig i ordning. Är rätt så nöjd med dagens outfit om jag får säga så själv.
Gick till fg en snabb sväng och träffade fina vänner före jag gick till tåget. 
Jag packade som sagt igår och varje gång jag ska vara borta längre så blir det ju automatiskt mera packning men det gör mig så frustrerad när det blir mer än man vill ha med fastän man bara tar det nödvändigaste. Lakan och handduk så tar upp en stor del av kappsäcken och nu är det dessutom vinter så då blir det lager på lager och ylle kläder. Men nåja, jag kan inte påverka detta längre nu när jag är på väg. Och det är ju egentligen bara en liten kappsäck och min ryggsäck + handväska som jag har, det bara känns som mycket i mitt huvud och i min kropp.
Sitter nu i tåget på väg till huvudstaden för att träffa bästisen och mosters före jag på onsdagen drar vidare västerut. Får se vad jag hittar på under dessa dagar och försöker att ta dagen som den kommer. Har förövrigt konstaterat att tågresor egentligen är en lång picknick. 
Tack för mig.

Kommentarer

Populära inlägg