mönster på mönster

Har på senaste tiden varit extra fascinerad av att blanda mönster. Både stora och små mönster, olika färger, samma mönster men i olika storlekar, att kombinera och se hur det krockar med varandra. Så otroligt intressant vad mönster kan göra för en intressant look. 
Jag har sedan tonåren gillat blommiga mönster. Minns att mina vänner kommenterade att det låter så sött när jag säger "blommigt" och jag använde ofta det ordet och drogs till detta mönster. 
Mina kläder i klädskåpet här hemhemma och hemma i lägenheten så består av en hel del olika mönster just nu. Färgerna är mestadels höstiga och sedan finns det mönster i olika färger inom mitt färgschema. Blir på något vis så glad av vackra mönster, detaljer och texturer. 
Småprickigt är nog en av mina favoriter just nu, det känns som att det är jag i ett mönster och sedan dessutom i t.ex. rostbrunt och natur vitt.
Här är några inspirerande bilder från pinterest som jag är ytterst fascinerad över.




Kommentarer

Populära inlägg