Nittondagknut

Hej!
Vaknade ganska sent efter några timmars sömn av att min bror och hans dotter kom in i mitt rum. "Monki!" sa hon när hon såg min mjukisdjurs Felicia som var en favorit som liten. Lunch och sedan blev det kaffe. Äldsta systern och hennes familj kom också hit. Jag fick krossa vårt pepparkakshus i år genom den traditionella "karatehanden". Fammo kom också in till oss.
Jag satt och stickade med mamma och min brors sambo. Så roligt med andra som stickar här i familjen! Umgicks också med mina kära syskonbarn. De har en speciell plats i mitt hjärta. Så fint att få se dem växa.
En riktigt fin dag med familjen trots att några saknades.
Jag blockar just nu mitt nyaste stickade flätprojekt i form av ett pannband (om blockningen lyckas alltså). och funderar över nästa projekt. Jag försöker hitta inspiration och mönster till någon tröja men har inte funnit "den perfekta" ännu. Garn är ofta dyrt, speciellt i större mängd så jag vill hitta något som jag verkligen kommer att använda så att det lönar sig. Min gula tröja som jag fick klar i december så är en absolut favorit och jag vill ha en som är lika älskad och en liten utmaning. Får söka vidare, så småningom om finner jag väl något.
Funderar också på att sy ett par  vintageinspirerande "kostymsbyxor" för byxor i butiker så är nästan alltid förkorta och jag har inte funnit några som är "jag" än. Måste bara söka fram ett tyg och rita ett mönster. Jag fick en fin bok i julklapp om att sy byxor så där fick jag mer inspiration. Har grundmönster från beklädnads så de hjälper ju också till i processen.

Kommentarer

Populära inlägg