Stress och memma

Alltså oj vilka dagar. Det händer så fruktansvärt mycket på skolfronten just nu. 
De senaste veckorna har jag haft en hel del skolarbete. Det finns liksom inte mycket tid över i dagsläget. Och hur jag än gör skolarbete och får undan uppgifter så kommer det bara mer jobb. Det känns lite som att skotta snö när det fortfarande snöar. 
Igår tog jag en städdag. Kan åter igen konstatera att tvättmaskinen och torktumlarna i mitt hus är alla totalt värdelösa. För det första centrifugerar inte tvättmaskinen alls, så det rinner vatten ur tvätten när man ska ta ut tvätten, dessutom är vattnet iskallt. En torktumlare fungerar inte alls så den har man ingen nytta utav. Och den andra torktumlaren typ kokar tvätten. Vilket resulterade till att jag igår fick stelfrusna händer av tvättmaskinen och så brände jag mig på torktumlaren som förövrigt inte torkade tvätten alls. Dvs båda maskinerna gav mig dyblöt tvätt. Lagom roligt med så pass mycket blöt tvätt här i min lilla etta.
Igår och idag hade jag tent i finska, igår skriftlig och idag muntlig. Jag har byggt på en ångest under 3 års tid över finskan och nu hoppas jag innerligt att jag är godkänd. Finskan i skolan har i princip alltid varit ett problem för mig och läroplanen som vi har i Finland kan jag inte påstå att är något för mig att hurra för. Men mer om finskan står det i ett tidigare blogginlägg med rubriken "Fast i en ankdamm". Hur som helst har jag gjort mitt för fackfinska nr.1 och jag håller tummarna att jag gjort tillräckligt för att bli godkänd.
Tidigare idag hade jag en annan lektion där jag blev påmind om en deadline på 8-14 sidor som ska vara klart 8.4. Det är en uppgift jag inte hunnit börja på med. Fick som tur 2 böcker redan idag från biblioteket med en problematik kring dessa är att ena är helt finskspråkig. Ja lycka till Mickis, lycka till. Fick iaf sällskap av en vän dit så det var trevligt. Köpte också memma på erbjudande vilket var positivt sådär i påsktider. 
Å jo, nu vet jag vad påsken har att bjuda på. Skola och ännu mer skola. Har väl sisådär 25 sidor att skriva inom den närmaste framtiden och mer blir det.
Gillar ni memma eller gör ni som mina lärare kallade det att "ta den där tvångsmemman"?
(pinterest)

Kommentarer

Populära inlägg