Sömnlösa nätter

 Dagarna sedan senaste inlägget känns inte som nästan en vecka sen. Mitt huvud känns lite avdomnat och tidsuppfattningen står stilla. Det känns lite som att livet är på paus, jag spenderar 90% av min tid i min lägenhet men sysslolös är jag verkligen inte. 

I tisdags var det full rulle för mig kan jag lova. Jag gjorde vuxna uppgifter hela dagen. Bankärenden, ringde om post som inte kommit fram, fixade nytt pass åt mig mm. Hela dagen gick åt och jag var så trött efteråt. Mitt huvud liksom kraschar. Alla uppgifter till skolan som går ut på att sitta framför datorn med arbeten dagligen i många långa timmar. I går (fredags) jobbade jag med en uppgift i 6 timmar, det slutade med skräll-huvudvärk.





I onsdags kom mitt paket med garn hem, så otroligt fina garn och jag ser så fram emot att få vara kreativ. Skolarbetet tar inte slut men det känns som att jag iaf går framåt efter som att min lista för saker som ska göras har många kryss på uppgifterna, dvs att jag lämnat in uppgifterna för bedömning.

Onsdagen var den dagen när jag senast var utomhus. Jag har valt att isolera mig med en förkylning. Jag vill verkligen inte ta några risker i dagsläget. Jag har ringt till sjukvården och rådfrågat; fick otydliga svar på finska, engelska och norska. Så det är inte speciellt klart hur jag ska gå till väga. Dock känner jag mig mycket piggare och kryare idag så det är ett gott tecken. Ska se hu jag går till väga på måndagen, om jag får klarare direktiv då, helst på svenska...

Har spelat en hel del spel med min närmaste krets, vilket varit fantastiskt roligt. Skönt att kunna umgås på distans. I natt gick jag i säng kring kl.1 (tror jag), fick inte en blund sömn, klättrade nästan upp längs väggarna av irritation och rastlöshet. Sömnen kom inte fören efter kl.6 i morse och jag vaknade kl 10 och låg kvar i sängen i ca 2,5h. Förstår inte varför min sömn krånglar såhär i perioder. 

Försöker att låta livet flyta på, ta dagen. dit den kommer och göra det bästa av situationen. Jag har verkligen fastnat för slow living. Te, hembakat, frukt och grönsaker, underbara klänningar och en stickning i famnen. Ett ljus är ju aldrig fel det heller. Speciellt nu när jag bara är hemma så bakar jag en del, lagar mat, stickar och sådant. Sen har jag förstås alltid mina skolarbeten i bakgrunden. Ibland är livet så otroligt oförutsägbar. 

Kommentarer

Populära inlägg