Helg och vindar

 Hej!

Dagarna flyter på som vanligt, jag stiger upp, försöker att ta mig an med skolarbetet, lagar mat och stickar med jämna mellanrum. 

Jag är te-drickare på heltid, försöker att få min omgivning så mysig som möjligt för att kunna fokusera på det jag ska och inte störa mig på allt som känns "fel". Mitt system med att diska direkt efter mig har bidragit till en mer lugn miljö där det inte finns diskberg som får mig att må dåligt stup i kvarten.

I går var det första dagen på länge då det kändes ganska okej att ta tag i mina studier. Jag listade äntligen ut vad jag skulle göra och hur jag hittade rätt information till uppgiften. Det var en stor lättnad. Förra veckan hade jag gjort en stor del av en powerpoint av denna information men utan någon förklaring så försvann 10 sidor med text som jag hållit på med i 6 timmar. Det var något som slog ner mig ganska hårt. Men nu äntligen har det börjat löpa på.

Idag tänker jag ta en helt ledig dag utan skolarbete och bara ta det lugnt tillsammans med min andra hälft. För en helt ledig dag behövs verkligen just nu. Dock är jag skeptisk för att gå ut genom dörren nu när det blåser så hiskeligt mycket där ute. Flaggstången gungar våldsamt utanför mitt fönster och i natt har det snöat lite, vilket inte gör det lättare att ta mod till sig för att gå ut. 

Ha en trevlig och avslappnande helg alla läsare!

(från min lägenhet)


Kommentarer

Populära inlägg