En vecka

Hej!
Den senaste veckan har bestått av en hel del program. Jag har varit i studiestaden hela veckan och sysslat med en hel del.
Jag har umgåtts med vänner en stor del av tiden. Det känns lite som att dygnet har för få timmar och jag har mycket jag vill hinna med men tiden tar slut och orken minskar också efter ett tag. Men jag är tacksam. Tänk att ha så många vänner så att man inte hinner med. Det är väl en rikedom på samma gång med många vänner.
Jag var en dag på loppis med en vän och fyndade en kantele! Så nu har jag en till medlem i min instrumentfamilj. Har varit på cafe med vänner, sett filmer med en person som står nära mitt hjärta, försökt att bara ta det lugnt hemma i lägenheten så fort som möjligheten getts. Fg mån-tors, fina vänner där också. Så många fina skratt och djupa diskussioner. Tacksam!
Har lyssnat på instrumentala låtar, bl.a. filmmusik denna vecka. Fridfullt att lyssna utan ord. Musiken talar i sig själv utan ord. Så många känslor som uppstår i varje ton som spelas.
Igår så tog jag en vilomorgon, tog allt i min egen takt och gick på eftermiddagen till ett cafe ensam och satte mig där med en bok. Oj vad jag uppskattar sådana stunder. Sen åkte jag norrut för helgen.
Hamnade på US med mamma till hennes jobb och det var faktiskt roligt. En gammal vän var också där och jag saknar lite tiden när jag alltid var med mina vänner på US i grannbyn. En fin kväll alltså.
Nu sitter jag bara här mitt i musiken och väntar på att åka iväg och sjunga på en begravning.

Har denna vecka inspirerats stilmässigt av sagofigurer.

Tack och hej.

Kommentarer

Populära inlägg