Barnvakt

Hej!
Gårdagen bestod av en riktigt fin begravning där jag och mitt gamla teatergäng sjöng. Sen åkte jag och pappa hem för att ta emot 4 av mina syskonbarn som jag skulle vakta. Att vara moster måste vara något av det finaste man kan vara. Mitt hjärta fylls av dessa små liv. Vi tittade lite på film, jag broderade lite på ett nytt projekt. Skrattade och hade det så roligt.
I morse när jag steg upp så kom minstingen mot mig med ett stort leende och armarna utsträckta mot mig. Jag smälter. Dessa små är så värdefulla och jag vill finnas där för dem, vad som händer så vill jag stå vid deras sida. Vara en extra trygg punkt. Familjen betyder så mycket för mig.
Nu är det tyst igen här i huset och jag ska försöka brodera lite till. Instrumental musik på och ett lugn som sprider sig. Vilan är viktig.
Tack och Hej.

Kommentarer

Populära inlägg