Amsterdam dag 3đŸ‡łđŸ‡±

Hej!
Idag begav vi oss in till staden Ànnu en sista gÄng. Vi gick sedan i riktning mot redLIGHTdirstrict. Det var inte min favoritdel av staden men intressant att se att det existerar. Kan inte förstÄ att kvinnor faktiskt stÄr i skyltfönstren och skyltar sig sjÀlv.
Sen gick vi till shoppinggatorna och shoppade lite. Vi provade en slags glassblandning. Man fick vaniljglass och sedan vĂ€lja 6 olika fyllningar. Riktigt gott! Och det kostade bara 3,50€!
Vi gick sedan i souveniraffÀrer och köpte halarmÀrken.
Jag tycker att folk (speciellt turister) skulle behöva förstĂ„ bĂ€ttre Ă€n att stĂ„ och röka cannabis pĂ„ gatorna hĂ€r. Det luktar otroligt illa och de borde tĂ€nka pĂ„ alla barn som gĂ„r runt i staden med sina förĂ€ldrar. Vid de olika ”coffeeshops” som finns hĂ€r i staden luktar det ocksĂ„ sĂ„klart illa av drogerna.
Annars Àr Amsterdam en vÀldigt vacker stad med alla floder och de gamla husen. Historien lever pÄ ett Skillt sÀtt hÀr. Men det kÀnns pÄ nÄgot sÀtt bra att bege sig hemÄt i morgon efter en vecka pÄ resandefot.
Ser sĂ„ mycket fram emot att Ă€ntligen komma till mitt eget hemland och fĂ„ trĂ€ffa mina morförĂ€ldrar❤️ Sen hur i hela vida friden jag ska fĂ„ hem alla saker sĂ„ Ă€r ju en annan femma. Har 1 nikevĂ€ska som det mesta ska rymmas i, 1 kĂ„nken och sĂ„ 1 kameravĂ€ska. Just nu Ă€r nikevĂ€skam nĂ€stan full (alla mina saker frĂ„n kĂ„nkenvĂ€skan ligger dĂ€r) kameravĂ€skan rymmer bara kameran och resten ligger i Irenes vĂ€ska (tar upp ca hĂ€lften av vĂ€skan). Dessutom sĂ„ ska jag ha lite skolböcker som lĂ€mnade i Helsingfors. Suck. NĂ„ det Ă€r morgondagens bekymmer.

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg