en tanke.


Att inte bli godkänd av omvärlden. 
Har ni någon gång känt er som om ni inte passar in? Folk skyller allt på dig. Allt "är" ditt fel. Du gjorde fel! Du skulle inte ha gjort det där. Du tror fel. Du är annorlunda. Du duger inte. Det är som om hela världen är emot dig. 
Om du hör sådant så ta inte emot allt. Okej alla gör fel och så, men om DU tror på en sak så låt inte någon ta bort den tron. Om du t.ex är kristen och folk klagar på det och säger att det är knäppt att tro, så stå vid din tro. Det är ditt val och du har rätt till att ha den tron. Alla gör fel och då ber man verkligen om ursäkt, men om man är en grupp och alla gör fel så då är det inte bara ditt fel. Skyll inte på varandra, det lönar sig inte. Det är inte bara ditt fel och om du ber om förlåtelse så har du gjort rätt. Tänk efter vad du säger. Tänk dig en sten hög, alla stenar har olika former och man kan inte hitta 2 exakt likadana stenar, men en av stenarna är hel vit. Då börjar sten högen säga åt den vita stenen att den är för annorlunda, passar inte in, är en märklig färg osv. Men det kan finnas andra som också är vita av stenarna men gömmer sig i den gråa färgen för att inte behöva stå ut med det samma som den vita stenen. Så här är vi människor också, vi dömer varandra, är rädda för att bli utsatt för det som en person blir utsatt för. Jag kan säga så här, Jag orkar inte gömma mig för vad jag tror och vem jag är längre, så jag försöker att hjälpa det jag ser, jag har hört mycket i mitt liv om mig, men jag orkar inte gömma mig. I 6:an så satsade jag verkligen på att hjälpa en som blev mobbad och ja rykten spridde sig om mig och en till med. Men jag brydde mig inte, för flera av lärarna kunde inte göra något om den mobbningen så jag och iaf. en vän stod ut med ryktena och kämpade för att den personen skulle ha det bättre. Vad jag har sett så fungerade det. Jag vill hjälpa folk, jag har gjort mycket fel men det gör alla. Så om ni verkligen vill något så kan ni och DU kan hjälpa till om någon är mobbad mm. Du är alltid en person som kan rycka upp någon och du ska stå för dig själv och andra. Tack och hej! <3 :)

Kommentarer

Populära inlägg