Tjenixen ;)

Hejsan! Var som vanligt till skolan ;)  Valfri textil de 2 första passen och jag sydde fast axelband på min klänning som jag ska ha på min konfirmation <3 3:e passet engelska och sista elevhandledning. Vi pratade om prao och fick veta tillval till nästa år <3 Jag fick det jag ville <3 jag fick textilslöjd, musik, bildkonst och husligekonomi <3 Har varit en helt bra dag hittills :)
Jag har många konstiga funderingar och tankar. Som idag i bussen såg jag på morgonen 3 svanar som flög lågt över oss <3 De var otroligt vackra. Och på bussresan hem såg jag en många andra fåglar och kom fram till att man inte tittar så noga på fåglar och det samma med människor. Men med människor är det så att man tittar på utseendet och struntar ofta i vad som finns på insidan. Man dömer folk efter utseende. Tänk dig ett bibliotek, många böcker med fantastiska insidor. Man tittar på titeln och på utsidan och tror att boken säkert är tråkig pga. utseendet. Men det kan vara en helt underbar bok som just du skulle älska. Samma sak är det med människor, det finns många, utsidorna ser olika ut och insidorna med, men om du öppnar en bok och ser i den så kan det vara helt underbar så är det med människor med, döm inte varann efter utseendet. Öppna boken och läs ett kapitel, vem vet det kan vara en av de bästa besluten du någonsin gjort <3 Ta hand om er alla och döm inte varandra <3


Kommentarer

Populära inlägg