Jag lever

 Vet ni, i kväll måste jag bara uttrycka mig med att ikväll är en bra kväll. Jag trivs så bra med tillvaron just precis nu i detta ögonblick.

Kanske har det att göra med att jag inatt blev moster igen eller över att ha världens underbaraste människa vid min sida. Eller så är det hösten i luften. Hur som helst så trivs jag. Jag är taggad inför studier, motiverad till att ta hand om mig själv med både träning och bra mat. Att hitta en balans mellan tiden som jag sätter på mig själv och på andra. Trivs så bra i min lägenhet och är inspirerad över att hitta mig själv och översätta det i min stil. 

Det känns på något vis som att hösten viskar till mig att nu börjar livet på riktigt. Efter en över 2,5 års paus så börjar jag min nya vandring mot den jag vill vara. Jag har verkligen behövt denna tid, att hitta något spår av hon som jag är innerst inne. Och vet ni, jag tror att jag på något vis har hittat tillbaka till mig själv. Jag känner ett hopp om en framtid där jag trivs. 

På ett år så har jag gjort framsteg och jag måste säga att jag är stolt över mig själv. Att jag aldrig gav upp trots att allt var ett enda mörker. Jag är här, jag andas, jag lever. Det blir bättre, jag lovar.


Kommentarer

Populära inlägg