Söndags te

 Helgen kom och gick. Jag spenderade den på bästa sätt tillsammans med J. Kan inte riktigt förstå att J och bästa vännen fått mig att spela spel, så sjukt att de lyckades. Vi spelade ett spel tillsammans med min bästa vän och hennes pojkvän. Det är så man umgås nu när vi har ca 700 km ifrån varandra. Men snart är det jul och vi kan ÄNTLIGEN ses! Annars har jag och J mest tagit det lugnt och kollat serier. Det behövs verkligen en sådan tid mellan alla studier, dock går tiden alltid så fort framåt så man hinner knappt blinka före det är måndag igen. 

Jag har börjat lära mig att uppskatta det lilla mer och mer. Mina te-stunder på vinterkvällarna har blivit till en personlig favorit och det där med att ha en te-kalender fram till jul så njuter jag av. Ja, livet kan verkligen ha sina ljusa stunder trots att det är mörkt mer eller mindre dygnet runt. Dämpad julig belysning gör det hela mysigare. 

Nu börjar jag dessutom att se ett slut på höstterminen i skolan. 2 hemtentor ska skrivas/finslipas, en presentation ska framföras och några böcker ska tillbaka till biblioteket men annars borde jag vara klar för att ta jullov. Halleluja om ni frågar mig. Kan inte förstå att jag faktiskt klarat av att studera, jag som var så otroligt osäker på allt i höstas när jag skulle tillbaka till skolbänken, så har snart klarat mig fram till jul. Jag ler faktiskt lite nu i denna stund, jag har funnit en motivation och faktiskt tagit mig igenom snart en hel termin. 

Ska andas lite och dricka te nu som avslutning på denna vecka. Vi klarade det!

Kommentarer

Populära inlägg