Krage och skolstress

Förra veckan tickade tiden snabbt när det kom till skolan. Jag har drunknat i skolarbete och vissa stunder tar oron över och jag lämnar kvar med en klump inom mig. Jag är glad över att jag skrivit en lista där jag kryssar av allt som jag gjort och ij vad skönt det är att se punkterna försvinna.
I söndags satt jag och panikläste till en tent. Jag avskyr att skriva tenter, jag blir till ett stressmonster som kvävs av sina egna tankar. 
Jag trodde inte att jag skulle klara av den här veckan med allt skolarbete, men här sitter jag och andas. Jag fick klar mina deadlines redan i måndags vilket jag var helt chockad av. Jag hade som motivation att jag inte fick öppna mitt garnpaket före jag var klar med mina deadlines. Nu hoppas jag bara på godkänt.
Som ni kanske förstår så kretsar det mesta i mitt liv om skolan. Ibland hamnar jag att lämpa mer än vad jag tål, men i slutända tror jag att det hela kan ha en mening.
I helgen var jag och J hem till mina föräldrar, så skönt att få sy hemma. J är överlag den enda personen som jag riktigt umgås med. Idag har jag studerat, storstädat min lägenhet och prokrastinerat något enormt. Köpte också (äntligen) en matta idag som jag spanat in sedan i våras. Nu borde jag gå och sova, tidig väckning och lektion i morgon bitti.
Sydde den här kragen på högt i helgen. Helt egen design och handgjord av mig själv. Älskar resultatet och har så roligt att experimentera med den. Alla outfits blir lite mer intressanta.




Kommentarer

Populära inlägg