I did it! 2020

 Hej!

Jag trodde inte att den här dagen skulle komma. Jag trodde att det bara var en provperiod för att se om jag skulle börja med något annat när jag med min handledare vid fg i somras bestämde att jag skulle prova på att gå tillbaka till studierna. Jag ville inte ge upp min studieplats när jag ändå en gång kommit in på linjen men jag var livrädd att gå tillbaka. Jag är så glad att jag skickade mail till skolan den där kvällen när min studierätt skulle ha gått ut. Att jag inte gav upp. Att den lilla del inom mig inte gav upp där. 

2020 har varit ett märkligt år. Ett år där jag insåg att jag har ett värde. Ett år där jag byggde upp mitt eget liv igen. Året när jag började tänka mer på var mina egna tankar och känslor finns. Att söka min väg, step by step. Året när vi mitt i allt befann oss mitt i en pandemi, där det viktigaste spelade mest roll, alltså  familjen. Året när mina tighta minutscheman med måsten tvingades att stanna upp. Året när jag hittade tillbaka till min allra bästa vän och året när jag fick en till. Året när jag märkte att jag kan våga öppna mig ens lite med dörren på glänt för min omvärld. Året när jag fann tillbaka till sömnaden och när handarbetet blev mitt jag på riktigt. Året när jag miste 2 av mina närmaste släktingar. Året när allt ställdes in. Året när jag tvingades att stanna upp i Österbotten. Året när jag hade lyckan att åka till Tallinn tillsammans med J. Året när jag inledde mina studier på nytt och året när jag fick mer klarhet i vad jag vill. Året när jag fick 2 underbara syskonbarn till. Året där familjen hamnade på klar förstaplats och handarbetet blev mitt sätt att uttrycka mig. 

Mycket av 2020 har varit ett rejält botten, men när jag ser tillbaka på det gångna året så ser jag också tillväxt. Jag har utvecklats som person och gjort så många nya insikter om livet. Livet kan verkligen vända och ibland krävs det tydligen en pandemi för att inse sådant. 

Idag har jag nått en milstolpe på min livs vandring. Idag har jag insett att jag klarat mer än vad jag trodde. Idag har jag gjort mitt bästa och det räckte. Idag har jag överlevt hela höstterminen och känner mig förtjänt av att få ta jullov. Idag är fortsättningen på mitt liv.

Trevlig onsdag på er alla!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg