7 eller 83, ingen vet

 Hej!

den här veckan har gått ut på att få in all 7 studiebesöks-rapporterna från de virtuella studiebesöken som vi gjort under hösten. Så skönt att ha denna deadline över. Har också hållit på med en socialvårds uppgift på 5 sidor, men den gör jag klar inom den kommande veckan. Skolan håller mig alltså upptagen fastän jag bara hade en lektion under hela veckan. 

Jag väntar otåligt på mitt garn och vill börja på med tröjan nu genast. Har virkat en pumpa och stickat 1 vante under gårdagen. Umgåtts med J hela helgen och varit väldigt huslig av mig. T.ex. så bakade jag scones i morse till frukost. Har inte bakat såna sedan högstadiet så det var intressant. Fick helt klart godkänt. Sen hann jag också i morse med en sats müsli. Nu väntar jag på att andra maskintvätten ska bli klar så att jag får ta tag i disken och torka av golvet från damm. Ja, jag känner mig vuxen idag. Ni vet, vissa dagar känner man sig som en nybliven 7åring och andra dagar är jag en stickande 83åring. Och idag är jag en 32 årig hemmafru (typ). Inte många dagar som jag faktiskt känner mig som en 22 åring. Men det är okej det också, står ju på mitt id i alla  fall. 

Går som sagt igenom mina minneskort med en massa bilder och nu återstår bara ca 20gb! (av ca 100gb)

För ett par dar sedan fick jag 7 växter av en fin vän, sånt som skiner upp hela ens dag trots regnet som jag fick gå igenom utan händer för paraply. Nu återstår bara ett litet krukproblem, men det får lov att vara som det är med den saken, för jag går inte några "onödiga" besök ute. Det får vänta. Dessutom har min mataffär så dåligt med krukor så jag borde då ta mig till något annat ställe. Bara att acceptera nuläget.

En bild som jag hittade, ca 10 år sedan fotografiet togs. 
Sådan frihetskänsla i bilden.



Kommentarer

Populära inlägg