Praktik dag 1

Hej!
Började idag min första praktik på ett dagis här i huvudstaden. Kan bara konstatera att det är ett underbart ställe sådär med första intrycket.
Steg upp 06.45 vilket är mycket tidigt för mig men jag klarade det. Tog rätt metro, gick runt i stan för att hitta till spårvagnen på lättaste möjliga sätt vilket inte blev riktigt en succé idag. Men jag hann med spårvagnen och hitta ju förståss dit.
Då jag steg ur spårvagnen var det bara att hitta till dagiset vilket var en liten utmaning men jag hittade i alla fall.
Ett varmt mottagande fick jag av allihopa och roligt hade vi på min praktikplats.
Sen efter dagen så tog jag en lite annan väg hem men med samma lokaltrafik. Köpte också ett kort för lokaltrafiken👌🏻 +Krångel med näsblod som varje år....
Har egentligen bara ätit, diskuterat och skrivit lite praktikdagbok här. Det blev nämligen kolsvart på väldigt kort tid här nere.
Ha en bra kväll 😊

Kommentarer

Populära inlägg