Studiebesök

Gårdagen slutade med att gå via korvgörans med 2 vänner och sen sitta och snåla alla andra här.
Wellwell, i morse begav vi oss från beklädnads till Vasa. Jag som i bussen så det tog ganska snabbt för min del. Första stoppet var då boutique beauti. En bröllops och festklänningsafför. Det var som att vara. Himlen kan jag säga er, 10/10 poäng🙌🏻
Sen stack jag, Sandra och Ben till Arnolds för att äta en bagel före vi gick vidare till ett cafe på en chai latte. 
Nästa stopp var eurokangas där jag köpte 2 tricotyger. Eurokangas är lite som vardagen för en klädsömmare egentligen med alla tyger.
Halonen blev sista stoppet. Vilket är en liten affär som säljer allt från himmel till jord. (Isyväg). Dragkedjor, kantband, saxar, nåldynor, knappar, symaskiner osv. Våra lärare pratar alltid om halonen.
Efter det gick jag och Sandra via sinooperi före vi skyndade oss till bussen. 
Väl i bussen somnade jag och halvsov hela vägen norrut.
Väl vid skolan bestämde jag mig för att gå och sova vid internatet men så blev det inte. Betalade istället nån räkning och sen satte jag mig på cykeln (3km), via missionsstugan och klottigavägar. Efter runt 3km så kom jag till internatet och tog lite styrka på de ;)
Nu är jag nyduschad och utan att göra så får se hur kvällen blir (skrev detta inlägg 2 gånger)
Fick annars klar materiallära slutarbetet igår kväll,så lycklig :D

Kommentarer

Populära inlägg