Sjukskrivning

Well då kom en sådan dag då man satt ca 2-3h vid 1-STA hjälpen. Som TUR hade jag en underbar klasskompis som kom med (tusen tack igen).
Nu undrar ni kanske varför jag var där, jo, det är pga. 
I en veckas tid har jag blött näsblod 1-3gånger/ dag. Och idag i skolan så började det igen, så jag gick upp till skolhälsovårdaren soooom inte var på plats. Jag visste att det borde brännas, men gick till klassen. Då sa min klasskompis att hon kan köra mig om jag behövs till sjukhuset. 
Sagt och gjort. Vi åkte dit och väntade där kanske 45min tills en läkare tog emot mig. Efter det fick jag vänta ett tag igen...
 De tänkte bränna det men de fann inget ställe som blodet kom från så han satte några "skumgummi"? Bitar som var "dränkta" i en vätska i min näsa (obehagligt? Ganska jo.) sen blev det en tejpbit på.
Sjukskrivning t.o.m. 6.10 blev det också... Efter det tog de också hb och blodtrycket som var helt okej så vu fick åka till skolan.
Var inte speciellt länge i skolan utan cyklade till internatet och packade. 
Sen bilade jag hemåt med mamma, så nu ligger jag i min säng och dävet inte hur jag ska använda den här tiden...😅 well, vi hörs!

Kommentarer

Populära inlägg