China town

Hej!
Idag blev det en lite senare dag. Runt halv 11 så kom vår farmors kusin hit, vi satt och pratade om allt möjligt (alltid lika roligt). Sedan förde hon oss till bart. 
Vi tog bart till Powell streat. På bart luktade det riktigt illa idag och vissa saker/människor är riktigt ofräscha... Tyvärr.
Vi gick mot china town från union squer.
Vi gick via en starbucks och där hände något otroligt! Jag sa mitt namn som vanligt till hon i kassan och hon skrev ner det, efter det sa hon som gjorde frapperande "is your name Jamika?" "Yes" "mine to!"
Dvs. Jag träffade för FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV en annan Jamika som skriver det på samma sätt och uttalade det på nästan samma sätt! Hon kände 2 andra Jamika. SÅ COOLT! I'm not alone! Äntligen fick jag växla några ord med en annan!🙌🏻

Vi hittade en kinesisk butik med billiga priser, dock tog de endast kontanter så han berättade var man kan ta ut pengar och vi gick ditåt, dock hittade vi det inte så vi frågade en kvinna som sa att vi skulle mot andra hållet. Sagt och gjort så gick vi ditåt. Det var dock inte den rätta vägen och det visade sig att vi egentligen var ca 15m ifrån när vi frågade kvinnan... Well vi gick i några affärer. Fina saker! Köpte en vacker ring🙌🏻
En dam försökte sälja en kimono åt mig. Hon sa 100% siden, PFFF! Det var 100% polyester, det kändes!
En man på gatan sa till systern att hon har fina ögon. En Anna frågade mig helt random om bilden jag tog blev bra. 😂

Vi gick vidare och kom till the norht face, där började systerns kort krångla så vi gick till närmaste bankautomat. Kortet fungerade inte där heller... Men, mitt gjorde det så jag tog ut pengar så vi fixade det hela.
Chesecake factory blev det sen. Cesar sallad och chokladchescake blev det för min del.nomnom!
Target blev nästa stop. Smink köptes där 😅 bådas kort krånglade så systern tog ut lite och dit fågel kontanter...
Sen var det mörkt så vi gick till närmaste bart och åkte via gårdagens shoppingcenter. Fyndade där också.

Då var det dags att åka "hemåt". Vi var tvungna att fylla på kortet till bart. En gatuliggare kom och gav ett 9$  bart kort åt systern och han fick pengar (hoppas det gick till något vettigt). Det var hans födelsedag. 
Bart till vår station. Väl där så slapp systern "ut" men inte jag, hade tydligen för lite pengar kvar. Jahapps, vad gör jag nu? Jo vi fixade det med de små kontanter som jag hade kvar.🙌🏻
Nu sitter jag dock "hemma" och gör basicly inget och borde sova.
Igår så sa en man vid matbutikskassan att min 50 dollar var i förvånansvärt bra skick för att vara från 1993. Pengen fick jag tidigare av mina far föräldrar (de hade kvar pengar från Dubai )

Nu tar jag natt🙌🏻🇺🇸




Kommentarer

Populära inlägg