Hello san francisco

Hej!
Igår efter ca 29h kom vi ÄNTLIGEN fram till vårt resmål!
Flyget gick bra och resan överlag.
Då vi kom till oakland tog de bild av oss och tog fingeravtryck osv. Sen satte vi oss på bart och åkte mot South san francisco. Jag trodde ljusådet av "metron" skulle spränga mina trumhinnor men det gick bra!
Sen så fungerade inte telefonerna sååååå vi fick inte tag i de vi bor hos... Som tur hittade vi varandra. Trivs redan här i denna backiga stad. Sov som en stock nästan hela natten, för en 2-tiden så vaknade jag av näsblod... Suck, när ska det ta slut? Efter två gånger med en veckas mellanrum besöka läkare med näsblod så är jag trött på detta.... Visserligen är det inte tre gånger/dag mera.
Well i morse steg vi upp ca 6 och ställde oss klara för avfärd. Vi tog bart till city och gick till pier 39 (?), sen tog vi båten över till alcatraz. Vackra utsikter!
Alcatraz var spännande och vi fick en guidning om filmer som spelats in där. Sen en audioguidning genom fängelset.jag säger bara wow!
Vi tog färjan tillbaka till fastlandet och så började vi gå. Vi gick upp till coint towern, vilket är ett monument som syns från alla platser i SF. Det är högt uppe och rena rama bergsklättringen. Fint var det i alla fall och en F.d.grek  började prata med oss. Väldigt intressant!
Sen gick vi vidare till lombardstreet. Förstår inte hur folk vågar köra efter denna krokiga väg? Vi fick minsann motion av dessa backar.
Arkitekturen här är otrolig och vyerna likaså.
Vi var inne på ett café och sen gick vi till Fishermans wharf. Där var vi inne via några butiker före vi gick till en in and out burger. Där åt vi och det var helt okej mat.
Sen vidare mot kabel spårvagnarna.
Vi stod i kö över en timme och 2 amerikaner började prata med oss. Riktigt trevliga typer.
Kabelspårvagn är nåt man måste åka då man är här. Trevligt, brant och äventyrligt med få ord.
Vi steg av vid union squear (?) där vi gick i en telefon butik (fixade nät och sånt) + Urban Outfitters för vi tog bart tillbaka hit.

Nu vill jag sova, vila benen och pusta ut. Mina ben värker som jag vet inte vad men det var värt det, det är värt det.
Tack och hej!🇺🇸

Kommentarer

Populära inlägg