Året 2015

2015 var ett år som bestod av väldigt mycket. 
Januari: J fyllde 18💕jag deltog i uk (ungdomens kyrkodagar), miste min violinlärare och fyllde 17 år.
Februari: modevisning i skolan, praktik vid kappAhl och rippihjälpis på läger, mvc.
Mars: firade min födelsedag med N, åkte till Helsingfors och steg av ensam vid tågstationen och hittade till mosters! var på explorerdagarna i Ekenäs och fick nya vänner.
April: påsk, teater med klassen, firade Mofa till 80! Tidsresa till häxförföljelsen.
Maj: 1:maj, tog vaccin, hade allmänt roligt med hembygdsföreningen, Eurovisionen tittades med ungdomarna i församlingen, sommarlov, min lillebror fick ehek.
Juni: IRLAND! Bästa resan i mitt liv! Pop-up Österbotten i Helsingfors, började arbeta för hembygdsföreningen, one direction konsert 😍 en nära släkting dog...
Juli: m-klubbresa, teaterfixning, teaterskådning, mässkär med familjenkusiner hit, mamma och pappas 25 års bröllopsdag och Pieksämäkiläger! ❤️ 
Augusti: kom hem från lägret, arbetade, vänner, cellen, flyttade till internatet, skola, ungdomsläger, venetziad med Us.
September: min och J:s 3 årsdag💕 kappsömnads, började bilskola, vaktade alla 3 syskonbarn ensam, Helsingfors på kusins konfirmation, fick äntligen en diagnos för min smärta.
Oktober: praktik vid handarbetsbutik, klippte håret ca 10cm, bilskola, Helsingfors med N ( oförglömlig upplevelse med min bästa vän) gustavianskafton, explorerdagarna. 
November: praktik, var med på gemensamtansvar som scout, terrordåd i Paris, min arbetskollega från sommaren lämnade denna jord, lilla jul, min bror förlovade sig, 
December: dubbades till roverscout, begravning, födelsedagar, jul, hajk, nyårslägret.

Det var ett år med förluster, lärdomar, skratt, gråt, lycka, panik, rädsla, glädje, osv. Tack till mina vänner för att ni finns där och stöder och bär, vad skulle jag göra utan er? 
Hoppas att 2016 blir ett underbart år där vi får känna glädje och trygghet.❤️


Kommentarer

Populära inlägg