Självförtroende

Ja vad har jag för tips hmmm... Det är ganska svårt för mig att säga pga. mitt eget suger. Men jag tycker att man inte ska se sig som ful, mindre värdig, eller något annat. Vi har fått den kropp, personlighet osv. som vi har och då är det inte meningen att vi ska försöka ändar det. Om du har dåligt självförtroende (vilket du INTE är ensam om) Så ska man INTE försöka ändra på sig, tappa vikt, dra sig ifrån folk mm. Skriv en lapp som det står "Jag är vacker" på eller något annat och sätt lappen på spegeln, på ett ställe där du INTE kan missa lappen, så att du kan läsa den varenda gång du ställer dig där. Du ska inte behöva se ner på dig själv för du är så mycket bättre än så! Tänk på att du är värdefull, unik, vacker, lika mycket värd som alla andra, osv. Försök att skriva en lista med saker som du var nöjd med idag varenda dag tills du märker att det ger resultat och lite till. Om alla skulle bestämma sig att "Varenda dag ska jag säga åtminstone 5 positiva saker åt olika människor" både kända och okända personer, det är något som folk blir glada över och som är nödvändigt. Att få bekräftelse av andra har tyvärr blivit en stor del av samhället och NEJ! man ska inte behöva få bekräftelse av varandra för att kunna vara nöjd. Titta upp och våga vara dig själv, våga säga ifrån, VÅGA DUGA! För du är vacker som du är <3 Så ställ dig rak i ryggen och visa att du är stolt över dig själv!


Rådigt, ja det blev det men jag hoppas att det här inlägget duger! ;)
Fråga om det är något.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg