Mobbning

Ja, jag tänkte nyss att varför inte besvara en fråga redan idag :) Jag är TOTALT emot mobbning och avskyr det. Jag har själv blivit mobbad. Jag vet att det tar så sjukt ont inombords. Det finns så mycket man kan bli mobbad för, bl.a. vikt, längd, personlighet, ja listan kan bli lång. Det finns så många som bara vill trycka ner personer och det kan vara psykiskt, fysiskt osv. Jag själv har blivit psykiskt mobbad men vill inte ta upp det så här officiellt, men jag vet att det är så sjukt jobbigt. Jag tycker att det är viktigt att man har någon som står där för en, lyssnar och hjälper. Dessutom så ska du förstå att det är inte du som är felet, du har inte gjort något för att bli utsatt för mobbning. Vem som helst kan bli mobbad, det är oftast frågan om avundsjuka. Om folk försöker att trycka ner dig så betyder det att de vill trycka ner dig för att visa att de skulle vara "bättre" än dig, men NEJ! DU är DU och den personen ska du vara, du är ABSOLUT INTE sämre än någon annan! Det finns inge annan som är precis som dig! Alla har samma människovärde och ska bli lika mycket älskade <3
Att bli mobbad betyder inte att du är svag! Du ska inte tro på det folk säger som är negativt om dig. Jag vet att det är svårt att glömma mobbning, sårande ord och sådant. Tro mig jag har sår i mitt hjärta sen många år tillbaka. Det går inte att sudda ut den smärta som man varit med om , men man kan förlåta och gå vidare. Fastän du tror att ingen finns där för dig, så finns det. Det finns människor som bryr sig, som man kan berätta allt åt, du ska inte behöva hålla det inom dig, det gör det inte bättre. Sök efter en eller flera personer som du kan lita på, jag skulle rekommendera en som har fyllt 18 och som man litar på, t.ex. en lärare, hobbyledare, förälder, skolhälsovårdare, kurator eller någon annan. DU ska inte behöva lida igenom all den här smärtan. Som man brukar säga "Det kan inte komma någon regnbåge utan regn" eller något sådant. Och "Det kan inte regna för evigt". Du är så mycket starkare än du tror och det är okej att gråta, man behöver inte alltid vara stark. Jag tycker att det är så fel att folk till och med har tagit sitt liv pga. att man blivit mobbad. Så jag säger så här: "Våld föder våld, det vad du vill att andra ska göra för dig det ska du också göra för dem"
Tänk efter vad du säger före du säger orden, för ord sårar och då man har sagt något så har man sagt det och de orden kan vara en stor smärta livet ut.
Tänk på flera kändisar, många har blivit mobbade som unga och se var de står nu! De har kommit så långt från att bli mobbad till en före bild för 1000-tals personer runt om i världen!

Hoppas ni fick ut något av det här inlägget och tänk efter, alla borde veta vad mobbning är, om inte fråga någon. Det finns inga dumma frågor bara dumma svar. Mobbning lönar sig ALDRIG!

Du kan aldrig veta vad en person har varit med om, personens bakgrund eller något annat så acceptera varandra! <3
Untitled
Mobbning är nog en av de största problemen och jag tycker att ALLA ska försöka hjälpa till att motverka mobbning!
let the pain go away
Sluta att döma varandra!

Här var en del av det som kom upp i huvudet, hoppas det hjälpte och fråga om det är något och jag finns här för DIG! Fråga om det är något, om du har möjlighet så fråga mig irl eller på facebook eller här eller något <3 Du är så värdefull love ya <3


Kommentarer

Populära inlägg