Äventyr nr2

Ja denna vecka är verkligen inte på min sida. I går tog jag ett vaccin (sista dosen). Jag började må dåligt i bussen redn. Hemma började jag må smått dåligt och kunde inte resa mig till sittande eller stående läge, men det gick om. I natt kl. 00.30 vaknade jag och mådde sjukt dåligt, hade varmt mm. Jag for ner och försökte sova här, men nej det blev inte bettre. Jag började svettas, må sjukt dåligt, huvudvärk, kunde inte göra något. Efter en stund började jag spy ordentligt, bröstkorgen bara värkte, mina tårar bara rann, jag kunde inte göra något. Jag låg sedan på golvet och mådde så sjukt dåligt så mamma ringde efter ambulansen. Jag yrade och ca 02.30 kom de. De tog pulsen och feber 37,0 grader C. Det blev att sätta sig på en rullstolsgrej och så satte de mig i en ambulans, jag hade PYAMAS med en joggingdräkt ovanpå. I ambulansen så var det inga problem och det gick bra (första gången jag åkte ambulans).men började frysa så otroligt mycket. Ca 03.00 kom  vi fram. Jag fick en säng och de började på med alla världens saker. Flera av dem var finska med en var bekant och svenskspråkig (jag är väldigt  dålig på finska) de tog hjärtfilm, blodprov, kopplade en massa saker i mig. Min feber steg och blev ca 37,5. Jag var absolut inte mig själv, årkade inte göra något inte ens ha telefonen nära mig. Mamma var med hela tiden vid sjukhuset. Jag sov i ca 1 timme och min feber höjdes till 38.0. Men jag blev piggare och kunde göra mera. Drack en mugg blåbärssoppa. Ca. Kl. 8 kom pappa dit (vi hade tydligen punktering i vår bils däck.) jag fick bort kopplat allt från mig och fick åka hem. I bilen var det jobbigt men jag klarade mig. Läkaren sa mycket men på finska så jag förstod inte men iaf. Så har jag maginfluensa, för många vita blodkroppar, feber osv. Så det är bara att ta det lugnt. 
Jag tror att det där var allt men vet inte riktigt, men nu vet ni vad jag har gjort i natt. Först trodde vi att det var en biverkning av vacciner son jag tog tidigare men de var inte säkra på det. Men nästa vaccination så ska vara noggrann.


Kommentarer

Populära inlägg