Drömmar.

Har börjat fundera mera om mina framtids planer och drömmar <3 De är viktiga och ger oss ett mål. Jag själv har funderat över arkeolog, artist, designer. Ja typ det :) Nåja i går kväll såg jag på ett svenskt program som heter "en resa för livet". Det handlar om 4 svenska låtskrivare som åkt till Filipinerna och ska skriva varsin sång om stället för att hjälpa barnen. Nåja det var så hemskt, folk bodde på soptippar i små hyddor osv. Så ja kom fram till en till dröm som jag vill uppnå och det är att: Om jag blir rik så ska ja skänka en del av pengarna åt barnen omkring i världen, de som inte har något. Dessutom så ska jag ju till en kläd sömmar skola, så jag tänkte som så att jag kan ju i alla fall sy kläder åt fattiga då.
Hjälp behövs här i världen och jag hoppas att det finns flera här som vill ge andra ett bättre liv. Folk dör varje sekund, människor blir ensamma, svälter, sjuknar in i olika sjuk domar och vi som har det bra klagar på typ ett hål i strumpan. Vi som bor här på vår jord borde bli bättre på att hjälpa varandra. "ALLA kan göra något, för att rädda någons liv". Vi bor miljontals människor här på jorden så varför inte ta varan i hand och hjälpa varandra. Bli faddrar, ge bort saker, ge pengar, ge mat. Man får väldigt mycket tillbaka av att ge, inte som saker utan av glädje <3 Alla kan vi något och varje liten sak vi ger kan bidra till en stor glädje för någon<3 ALLA behövs <3


Kommentarer

Populära inlägg