Veckan och coronatest

 Hej!

Veckan började med en praktikdag och så umgicks jag med bästa vännen på kvällen. Jag broderade på hennes kåken mini och det började faktiskt se ut som något. På tisdagen vaknade jag med lite sjuk hals och detta resulterade i att jag var hemma från praktiken och åkte iväg och tog Corona-test med mamma. Pappa fick agera chaufför. Det tog väldigt snabbt men jag började direkt blöda näsblod och det tog 2,5h innan jag fick stopp på det. Jag har ofta problem med näsblod så det var såklart väntat. Själva testet var inte det bästa jag varit med om men det tog kort tid i alla fall. Så detta resulterade i att jag blev hemma tills jag fått svar och ett negativt svar hade jag efter ett dygn. Det var alltså första coronatestet jag själv tagit. Symtomen jag hade före testet försvann direkt men jag hade väldigt öm näsa i ca 2 dygn efter testet. Men frisk var jag så på torsdag fick jag återgå till praktiken. Och som jag saknat praktiken under tiden jag var i karantän. Jag blir så glad av att få praktisera på ett dagis, Allt slit före är så värt detta och jag hoppas att framtiden för med sig en sådan här arbetsplats för mig. Bästa vännen kom hit både torsdag och fredag kväll och jag fick broderat klar hennes kåken. Och hon verkar riktigt nöjd. Så roligt att äntligen vara på samma plats och ha möjlighet att träffas efter så lång distans. Jag träffar överlag väldigt få personer på min fritid så vill satsa på att träffa henne nu när jag kan.

Här hemma är det svinkallt om jag får säga så själv. Det var i torsdags -28 grader och helst skulle man ju vela sitta inomhus, men här hemma är det iskallt också här inne. Vi tävlar typ om värmeblåsarna här hemma för att få någon värme alls. Så nu verkar det vara min tur att ha iskallt ett tag tills jag får nappat en av värmeblåsarna åt mig. Lever ju i yllekläder så förstår inte hur jag skulle klara mig utan ylle i dagsläget.

Jag och J spelade med varandra igår kväll och jag är så tacksam att man kan umgås på distans, speciellt nu under praktiken. Sen idag så började jag på med att brodera min egen kånken mini. De blir väldigt olika vilket jag gillar. Så ja, mina dagar flyter på och jag trivs med en hel del just nu. 




Kommentarer

Populära inlägg