Lördag

 Första praktikveckan avklarad och jag trivs som fisken i vattnet. Det känns faktiskt inte så illa att stiga upp halv 7 varje vardag, för det är ju helt ärligt roligt att vara ute på fältet. Har alltid varit en trött person och morgonen har inte direkt varit min vän men nu har det lite svängt och jag gillar att sitta och äta frukost på morgonen. 

Jag har spenderat min tid på praktik, tillsammans med närfamiljen och en dag var jag en sväng till stan på ärenden med min bästa vän. Mina timmar blir ganska lätt fullproppade så tråkigt hinner jag inte riktigt ha just nu. Igår kväll hade jag videosamtal med en fin barndomsvän och vi pratade i timmatal. Så fint att kunna umgås på distans. Te, stickning och fina pratstunder är nog ett vinnande koncept om ni frågar mig. Så otroligt tacksam över de människor som jag har runt omkring mig. 

J åkte söderut på onsdag kväll och det känns måttligt bra. Tacksam över att vi kan umgås på distans i alla fall nu under praktiken. Det finns så många sätt att umgås trots att man har över 100 km ifrån varandra vilket är betydelsefullt för mig men det är ju inte samma som att vara bredvid varandra här och nu. 

Min status är just nu I alla fall: trött, tacksam, otroligt sjuka ben och prokrastinerande. Så glad att J och N fick mig att börja spel med dem i våras. Har typ aldrig spelat dataspel men tydligen lyckades de påverka mig i den riktning att jag nu  spelar spel när jag har chansen tillsammans med dessa två. 


Kommentarer

Populära inlägg