Första dagen

Tillbaka till vardagen sådär en helt vanlig måndag. Eller inte helt vanlig egentligen men ni fattar poängen. Vardagen kom efter ett välförtjänt jullov. Fick inleda min andra dagispraktik och ser fram emot dessa veckor ute på fältet. Skönt att ha något praktiskt emellan all teori i skolbänken. J och jag åkte norrut i lördags för att jag skulle ställa mig klar inför praktiken. Han kommer säkert att vara här ett par dagar vilket jag är glad över. Inte lätt att vara ifrån varandra när vi är vana med att bo 10 min promenad ifrån varandra och nu blir det istället över 100 km igen. Men det klarar sig nog. 
Sådär med en dag avklarad på praktik så känner jag att jag kommer att stortrivas och det känns mer och mer som att det är just dethär området som jag ska jobba med i framtiden. Det känns fint att äntligen börja finna sin plats eller åtminstone få ett hum efter många tunga år av hopplöshet och förvirring. Visst finns en viss procent ångest kvar i bilden men det ligger just nu en viss frihet inspunnen i dagarna och jag vill se vilket mönster som tiden för med sig. Ha en fin vecka alla läsare!

Kommentarer

Populära inlägg