23

 Hej!

Dagarna flyger iväg en stor del av tiden och jag måste medge att jag trivs med min vardag. Visst kan det vara tungt vissa dagar men det känns som att vardagen fått en mening. Jag har nu bara 1/3 kvar av praktiken vilket känns märkligt, är nog inte beredd att ta itu med alla kurser som våren för med sig. Längtar på något vis efter sommarlovet men än är vi inte där. Inkommande vecka börjar de flesta av de 7 kurser som jag ska gå i vår, få nog se hur orken hinner med i detta. Men det är då och inte nu trots allt. Måste ta praktiken först och sen kommer resten. 

Idag (31.1) är det min 23-års dag. Jag har fått träffa majoriteten av syskonskaran och oj vad det känns värdefullt att ha en så nära familje relation. Vi kan förstås inte träffas allihopa på samma gång pga av läget i omnejden. Men i alla fall kan vi på något vis umgås. Jag hoppas bara att vaccineringen ska komma igång ordentligt så att det närmar sig ett slut på denna märkliga tid. Längtar till en tid av frihet igen. Men tills dess så gäller det att dra sitt eget strå till stacken. 

Tidigare i veckan fick vi hem ett piano och oj vad jag längtat efter den dagen, trots att pianot är i stort behov utav en stämning så är det roligt att leka runt med tonerna. 

Fick idag beställa hem en underbara rostfärgad linneklänning som jag haft ögonen på i många år men priset har varit för högt för att jag skulle täckas köpa den, men nu fick jag den till födelsedagspresent av mina föräldrar. Oj vad jag längtar efter att få hem den och att leva i mina 2 linneklänningar på heltid. Kärlek vid första ögonkastet är nog min relation till vackra klänningar. Wow.



Kommentarer

Populära inlägg