Vad händer?

Mitt liv just nu består i stort av att jag inte hinner med. Vilket är ganska vanligt i mitt fall. Jag bestämde mig för att spendera förra helgen här i Vasa. Ett skönt beslut på något sätt eftersom att jag fick vara i en enda stad ett tag. Det är ovanligt att jag har så många dagar i ett streck på ett och samma ställe. Har varit en del på gymmet, till och med en morgon vilket aldrig hänt förut. Några gånger med vänner på cafe men också ensam på cafe och bara läst en bok. En frihet det också. Har haft riktigt fina dagar med mycket glädje och tacksamhet men också riktigt dåliga dagar med något av de värsta besked jag någonsin fått. Det är väldigt lite som vi människor egentligen vet, man vet inte när man träffar en annan person för sista gången. Jag är tacksam för min tro och mitt hopp om att livet inte tar slut här.
Har spenderat dagar med vänner och kära människor. Har varit arg över vädret (snöyror och slask). Har skrattat tills jag fått ont i magen. Bakat och varit kreativ kring matlagning. Jag har börjat på med stickning av en ny tröja. Jag fick klar en disktrasa. Jag har ifrågasatt så många olika saker.
Livet fortsätter och det finns olika delar som hör till livet, både positiva och negativa ting. Hur kan jag göra mitt eget liv värdefullt? Vem vill jag vara? Vad vill jag själv göra? Vad är viktigt för just mig? Är några av frågorna som jag funderat över. Har inte direkt blivit klokare men kanske jag kommer fram till något en dag.
FG har mina dagar också bestått av. Jag har sjungit mycket den senaste tiden och jag känner att jag får uttrycka mig mycket genom musiken. Musiken har alltid funnits där för mig och kommer nog att följa med mig vart jag än går i livet. Och jag utvecklas.
Ta hand om er själva och varandra.


Kommentarer

Populära inlägg