Deadlines och sömnad

 Hej!

Skolan har börjat komma in i en rutin för min del. Har ca 3 lektioner i veckan, vilket känns en aning trögstartat. Har haft hittills 2 deadlines som jag fick in i god tid tidigare denna vecka. Har försökt att fylla mina dagar med program och det har inte varit några problem alls. Majoriteten av lediga förmiddagar har gått ut på att jag och bästa vännen umgåtts via FaceTime. Lite animal crossing, stickning, läsning och serier har också fått plats i mitt schema. Sen har jag försökt att träffa J så ofta jag bara kan. Har försökt att minimera resorna norrut för att komma undan långa resor med andra människor. 

Har under de senaste veckorna sytt 2 klänningar här hemma under 2 kvällar här hemma. Båda i vintage stil. En i mer 60-tal och en annan i typ 40-tal? Och en scarf hann jag också med + att helt sy in ett par byxor till brorsan. Jag är så glad över att ha tillbaka syglädjen och motivationen att faktiskt klippa ut delarna. Jag har försökt att börja sy kläder men det har stannat upp när jag insett allt förarbete med mönster och sådant. Men nu har jag sytt 2 klänningar på några kvällstimmar. Det känns samma glädje i sömnaden som i högstadiet när jag lätt sydde en klänning kvällen före julfesten.

Överlag så har jag varit trött av att vara kring människor hela dagarna så har verkligen behövt stänga in mig ensam nu som då. Sen har jag börjat med i en te och stickgrupp och som jag trivs! Tänk att det finns andra som helst sitter och pratar med en tekopp och handarbete! Så otroligt lycklig över att ha funnit mig en sådan här plats! Att jag får välja mitt eget nätverk som jag trivs med. 


Kommentarer

Populära inlägg