Back to school

 Hej!

Helgen spenderades med familjen, det var första gången som vi alla 18 samlades. Fick alltså se och hålla i mitt yngsta syskonbarn för första gången. Mitt hjärta smalt. Vi hann också åka via J:s barndomshem på vägen söderut. Så vacker miljö där!

Nu till gårdagen. Jag hade min första skoldag på över 2,5 år. Det var en speciell upplevelse där vi alla blivande socionomer satt med munskydd på. Vi gjorde inte så mycket och jag har ju varit med om all info förr så det blev inget nytt förutom människorna och de flesta lärarna. Några bekanta ansikten men de flesta bekanta så är i andra klassen. Jag hoppas att mina tankar blir lättare och att jag kommer in i systemet igen. För jag vill verkligen få det här att fungera nu. Överlag så är det en mjuk start eftersom att jag redan har klart introduktionskursen, och majoriteten av vad klassen har just nu är den. Så jag har väldigt få timmar närvarande just nu. 

Kokade risgrynsgröt för första gången här hemma och det gick helt okej, hann ringa åt Fammo en stund undertiden också. Det blev också en länk igår kväll med J, och det var skönt att få springa av sig efter en så spännande dag. 

Vaknade tidigt i morse men utan en massa program så jag har suttit här hemma och spelat animal crossing och facetimeat med bästa vännen. En skön start på dagen helt enkelt.



Kommentarer

Populära inlägg