Påsken 2020

Hej!
Karantänstiden har fortsatt som vanligt men det har ändå blivit påsk. Förra veckan så fick jag agera personen som gjorde familjens ärenden i byn. Jag fick föra blommor till gravarna, handla mat och mediciner till resten av hushållet. Mina syskon och deras familjer har också varit här ute på gården, vi höll såklart avstånd till varandra för säkerheten. Har också fått spendera flera dagar med hjärtat och oj vad jag har saknat honom.
Vi har firat påsk med memma, pasha, påskägg och så har det snöat (vilket inte uppskattas av mig denna tid på året men man kan inte få allt här i världen.)
Skönt att tiden inte helt stannar upp trots allt.
Har också fått visa en del av min by för hjärtat vilket känns fint.
Ja, dagarna går och jag har fått stickat en hel del på tröjan nu också. Började också att se igenom mina bilder och vilka bilder som jag vill ha framkallade, vilket kommer att ta MÅNGA timmar ännu, men det är väl ett bra tidsfördriv.
Idag fyller min kära storebror år, grattis!

Kommentarer

Populära inlägg