En liten sväng

Hej!
De senaste dagarna har kommit och gott snabbt trots att det inte finns så mycket att göra sådär överlag i dagsläget. Bestämde mig i måndags för att åka med en vän till Vasa för att kolla posten och växterna. Både hon och jag har hållits hemma i flera veckor så det kändes tryggt att åka med henne när hon ändå skulle dit.
Väl framme så möttes jag av viktig post och ledsna växter. Det var tur att jag åkte dit. Stannade där tills idag och fick spendera ett par dagar med hjärtat. Välbehövligt.
Annars kändes det otryggare för mig att vara i stan när man har hemma på landet att jämföra med. Vasa sjukvårdsdistrikt har inte många fall som givits till känna, mörkerantalet vet jag inget om men man är nog tryggare där än på många andra ställen här på vår jord i dagsläget. Så för min del med tanke på att jag träffade 1 person som dessutom varit hemma i flera veckor så borde jag vara trygg när man ser på situationen och jag tvättar mina händer ofta och vistas inte alls bland folk. Men en oro finns såklart inuti mig i något hörn ändå. Och jag tvivlar på att jag är den ända som känner en oro. Men jag tror att bara man lyssnar på direktiven från regeringen så ska vi klara av denna kris tillsammans.
Tröjstickningen går framåt och jag återförenades med min kära blåa gitarr för ett par dagar.
Är nu hemma i mitt rum och kommer nog att stanna här nu. Men ibland måste man kolla sin post och då är det att sätta sig i bilen och fixa den delen.
Tänker mycket på min släkt där nere i Nyland och jag längtar tills allt är över och jag kan åka dit och hälsa på dem igen. Helsingfors är ett av mina hem och jag har hemlängtan.
Ta hand om er och tvätta händerna.

Kommentarer

Populära inlägg