På spåret hem

Hej! I fredags så åkte jag och 2 vänner ner till vanda med tåg. Vi väntade där i timmar och tal, men sedan flög vi iväg mot grannen i väst. Då vi kom till Arlanda så tog vi flygbussen till Stockholm. Jag och en av vännerna bodde hos min fadder/gudmor. 
Lördag: jag försov mig, men efter en stund gick vi ute på stan. Jag gick in i butiker och ut ur butiker.... (Frågade efter praktik.). Med samma svar: "nej, tyvärr inte" eller "kan du återvända på måndag?". 
Jag fick en hög med mailadresser och 2 arbeta förfrågningar, men ingen praktik plats.
Vishoppade ju förstås på sidan om. Ett par shorts och en t-shirt från Monki, svarta ripped jeans fräna zara, swedish hasbeens från en söt liten affär, en hatt från hm, Loka osv. Godis från Arlanda osv.
Söndag kväll: efter en dag med program, frågningar och Kungsträdgården så åkte vi till Arlanda. Vi åkte till terminal 2/3 ochmärkte där att OJ, Vi skulle åka från 2:an. Såååå motion har vi inte brist på i alla fall.
Vi flög österut och hamnade i Finland, tog taxi från vanda till mosters.
I morse vaknade jag och fick prata med moster, 1 kusin och hamstern venla. Riktigt roligt! Sen åkte vi int till stadi och shoppa. Ett par mjuka "kostymsliknande" byxor och en lång klänning, båda i svart fick jag med mig därifrån. Sen blev det pizza med momi och mofa💕 nam! Riktigt roligt det med. 
Med varsin starbucks i handen så gick jag och mina 2 resenärer till tågstationen. 

Nu sitter vi i tåget på väg hem och jag fick nyss ett ytterst glatt mail. Jag har nämligen fått en praktik plats! Jag blir så otroligt lycklig! Men mer om det senare 😉
Dehär köpte jag! 😍



Kommentarer

Populära inlägg